יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

טכנולוגיות מחשוב ותקשורת במגזר הפרטי והעסקי

במגזר הפרטי ובמגזר העסקי אפשר למצוא טכנולוגיות מחשוב ותקשורת רבות ומגוונות. לכל אחת יש את הייעוד שלה, וכולן עוזרות לשפר את השימוש שלנו בטכנולוגיה, לחסוך לנו זמן, והרבה פעמים גם כסף.

הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת לנו לעשות הרבה דברים, שלפני כמה שנים נראו כמו המצאה או מיזם בלתי אפשריים. ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה, מביאה להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מחשוב ותקשורת המיועדות למגזר הפרטי ולמגזר העסקי, לרבות אפליקציות, תשתיות IT ומערכי DR.

אפליקציות
במגזר הפרטי אפשר לראות שימוש נרחב באפליקציות המיועדות לסמארטפונים. מי שיש לו טלפון מתקדם יש לו למעשה טלפון שמתפקד ממש כמו מחשב, ואיתו הוא יכול לקבל גישה לאינטרנט, וגם גישה לאפליקציות שיכולות לחסוך לו הרבה זמן ושיטוט אינטרנטי לא נוח. לצורך הדוגמא, אתרי אינטרנט פופולאריים זכו לאפליקציה שהיא למעשה אתר מותאם למכשיר הסלולר. במילים אחרות, האפליקציה נועדה לשימוש נוח באתר האינטרנט.
סוג אחר של אפליקציה הוא כלים או תוספים שאינם קשורים לשיטוט באינטרנט. יש מגוון רחב של כלים ותוספים לסמארטפונים, שחלקם עשו שינוי משמעותי באורח החיים שלנו, כמו ה Waze שפותחה על ידי ישראלים. אפליקציות נוספות הן התראות מיוחדות הניתנות ממערכות חדשות אינטרנטיות, אפליקציות לעריכת סרטונים או תמונות, משחקים ועוד. חלק מהאפליקציות ניתנות להורדה ושימוש בחינם, וחלקן בתשלום.
מחשוב ענן

מחשוב ענן משרת גם את המגזר העסקי וגם את המגזר הפרטי. המחשוב הזה מאפשר לחסוך הרבה זיכרון על גבי המחשב, וכשמדובר בקבצים גדולים מאוד, האחסון על גבי ענן בהחלט עוזר לשפר את המהירות שבה המחשב עובד. 

מסיבה זו, ב Adobe החליטו שלא למכור יותר את המוצרים של החברה, אלא לספק את השימוש במוצרים שלהן על גבי ענן, שהרי קבצים מסוג PSD (פוטושופ) וקבצים של שאר התוכנות של החברה הם לרוב גדולים ומאטים את קצב המחשב.
אם כן, מחשוב מסוג זה מאפשר עבודה נוחה ויעילה יותר על גבי המחשב, שכן אין עוד צורך להשתמש בהרבה מהזיכרון של המחשב בעת ביצוע העבודה וגם לא כדי לשמור על הקבצים.
תשתיות IT
בעולם העסקים, אם רוצים להצליח, אסור לבזבז זמן, כי זמן שווה כסף. בייחוד היום, עסקים מנסים למצוא כל דרך אפשרית כדי לחסוך כסף, גם אם זה אומר לצמצם את המשאב האנושי או להפחית את כמות אמצעי המחשוב והתקשורת הפיזיים שלהם. בעולם שכזה, תשתיות IT הפכו להיות נפוצות בבתי עסק. בעזרת התשתיות האלה  אפשר לאחסן, לעבד ולהגן על מידע, וגם להעביר אותו.

לסיכום, התפתחות הטכנולוגיה אולי אינה מתקבלת באהבה מצד כולנו, אבל רוב האנשים לא רק אוהבים אותה אלא הורגלו אליה וצריכים אותה כדי להמשיך לנהל אורח חיים נוח ועשיר יותר, וכל זה מתאפשר בזכות טכנולוגיות המחשוב והתקשורת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה